Nye retningslinjer

Kære medlem
Vi har i bestyrelsen lovet at melde ud, hver gang der sker ændringer i retningslinjerne for Covid-19 for sportsklubberne, og som noget nyt, er der nu åbnet op for, at toiletterne må benyttes – de sædvanlige retningslinjer som I kender skal stadig overholdes. Bad, omklædning samt træningslokalet må stadig ikke benyttes. Der er dog mulighed for at bestyrelsen kan mødes i klubstuen.

Handikapturneringen påbegyndes efter d. 8. juni, hvis de nye regler til den tid tillader dette. Der har på FaceBook været en forespørgsel / diskussion om vi skulle påbegynde en tidligere åbning foranlediget af, at en anden klub har påbegyndt deres handikap, men som bestyrelsen læser anbefalingerne fra myndighederne, DIF og DKF er det en usikker vej at begive sig ud på – der skal ikke stilles spørgsmålstegn til vores ansvarlighed og samfundssind i HvK.

Nedenfor ser I sidste nyt fra DGI og DIF, udsendt d. 15/5 til klubberne, som danner grundlag for vores beslutninger:

Kære Klubledelse

Det er sikkert ikke forbigået jeres opmærksomhed, at der er sket en vis åbning i forhold til mulighederne for at dyrke idræt.

Her en liste over DGI og DIF’s nye anbefalinger.

Du må godt

•     træne kajakpolo
  •     have sporadisk kropskontakt, men helst 2 m afstand
  •     træne børn og unge, hvis der er en træner tilstede.
  •     bruge eget udstyr vest, paddlefloat og spraydeck  m.v. (læs skal helst)
  •     holde administrativt arbejde i klubhuse (F.eks. bestyrelsesmøder).
  •     holde klubtuningsforløb i klubhuse.
  •     holde klubbens toiletter åbne
  •     træne flere grupper, hvis der er tydelig opdeling på vand og mindst 2 m mellem grupperne. Opdeling kan f.eks ske med bøjer.
  •     alle OL/PL -atleter må træne,både inden- og udendørs, så længe de overholder de gældende retningslinjer.
  •     afholde kurser med eksterne deltagere. (Op til 10 forsamlet).

Du må ikke

•     spille kajakpolokampe
  •     bruge klubhuse til sociale aktiviteter
  •     bruge omklædningsrum og badefaciliteter..