Åbning af klubben

Vi glæder os til at åbne klubben igen fra mandag den 22/6.

Bestyrelsen har besluttet hvordan – jvf. Kulturministeriet, som 10. juni udsendte 9 siders retningslinjer om åbning af bl.a. fritidsforeninger som vores. Covid-hotline har også henvist til netop de retningslinjer. De kan læses i fuld længde her, hvis I orker:

Vi kan “oversætte” de retningslinjer til ret enkle spilleregler, som gælder klubbens åbning mandag den 22/6 – og vi holder naturligvis øje med ændringer i retningslinjer:

• Husk at vaske og spritte hænder inden du går i klubhuset. Bo har organiseret rengøringsplan, men vi har fortsat brug for god håndhygiejne og afspritning fra de beholdere, som Bo har sat op.
  • Det er ”no go” at møde i klubben, hvis du har covid-symptomer. Ligeledes skal du overholde hosteetikette.
  • Forsamlingsforbuddet er nu 500 personer – og har derfor ikke relevans for os udendørs – ud over afstandskrav på 1 meter, som vi skal hjælpe hinanden med at overholde.
  • Indendørs er max deltagerantallet 50 personer.  ”Der må dog max være 1 person pr. 4 m2 gulvareal. I lokaler, hvor besøgende/deltagere i det væsentlige sidder ned, må der dog tillades adgang for 1 deltager eller besøgende pr. 2 m2 gulvareal.” Når vi følger de retningslinjer betyder det følgende for indendørs lokaler (vi har sat huskesedler op):
  • Klubstue: Max 42 medlemmer (84,35/2kvm = 42).
  • Bad: Max 4 medlemmer (Her overholder vi 1 meter afstand – jvf. regler for svømmehaller.)
  • Omklædning Mænd Max 4 medlemmer (17,97/4kvm = 4 medlemmer)
  • Omklædning kvinder, Max 4 medlemmer: (15,44/4kvm = 4 medlemmer.)
  • Gang Max 2 medlemmer (10/4 kvm = 2)
  • Toiletter, inkl. vask Max 2 medlemmer
  • Træningsrum, Max 12 medlemmer – heraf max. 4 på ergometer + max. 8 til vægttræning på samme tid.

HUSK: du skal afspritte træningsudstyr før og efter brug + du skal medbringe håndklæde og lægge det under dig i træningslokalet, når måtter og diverse bænke bruges. ((Det anbefales p.t. at holde mindst 2 meters afstand ved fysisk aktivitet. Dvs. vi skal holde 2 meter mellem hvert ergometer og øvrigt træningsudstyr. Derfor sætter vi grænsen som max. antal medlemmer i træningslokalet til 12)).

Med venlig hilsen bestyrelsen